Cuma, Kasım 12, 2010

Bahçemize Süs Havuzu Yapalım

Süs Havuzu ve Yapımı

Geniş bir bahçemiz varsa ve bu bahçeyi çiçeklerle güzelleştirmişse bundan sonra olmazsa olmaz bir süs havuzudur. Ücretli olarak yaptırmak oldukça pahalı olacağından bunu kendi imkanlarımızla yapabiliriz.Malzemelerimizi aldıktan sonra zevkli bir uğraş sonucunda havuzumuzu yapabilir ve karşısında çayımızı keyifle yudumlayabiliriz.



Havuz Yapımı

ilk önce yapacağınız yer ağaç altı olmamasına dikkat ediniz ki sonbaharda yapraklar kirletmesin ben 250 en 290 boy 1 metrede derinlik olarak kazdım. Ama sizler ben gibi ölçülere sadık kalmayınız girinti ve çıkıntılı bir şekilde kazarsanız birde derinlik kat kat olursa su bitkilerini yerleştirmeniz daha sağlıklı olacaktır örnek resimdeki gibi...
ben ise kazıp hazırladığım çukurun içini 120 ytl ye aldığım EPDM ile kapladım kenarlarını toprakla örttüm su dolduğunda kaymaması içinde biraz toprak altında pay bıraktım yalnız içinin payını çok iyi döşemelisiniz ki su dolduğunda tabana destekli köşeler tam oturmuş olsun suyun ağırlığından yırtılmalara sebep olmasın .

Evet su doldurulmaya müsait hale geldi yalnız tabanda kum vede taş bırakmayınız yada tabana bir kilim yada battaniye seriniz ki ağaç kökleri veya tas kum bir müddet sonra içine girip temizlemek istediğiniz de bastığınız yerleri yırtıp delmesin diye.


evet suyunu doldurduk içine nilüfer su zambağı gibi su ürünlerini de yerleştirdiniz kenarların biraz daha göze hitap etmesi için kayalarla mermer parçaları ile dekor veriniz ve artık havuz çevresini zevkinize ve imkanlarınıza göre çim vede çiçeklendiriniz Benim havuzum sonbaharda yapıldı benimki de daha kenarlar çiçeklenmedi sonbahar olunca çiçek mevsimi olmadığından ekemedim inşaallah son bitmiş halini de sizlerle paylaşacağım şu an havuzumda bir nilüferim sus zambağım vede balıklarım var birde hazanın korktuğu sevmediği istakoz içine bir devridaim motoru koydum ki hem canlılar oksijeni alsın hemde havuzun suyu yosunlanmasın diye.



Previous Post
Next Post

About Author

0 yorum: